Карточная игра Храп / Фрап

Храп

Ця гра мало чим відрізняється від Фрапу. Відмінності полягає в тому, що тут здається по п’ять карт. Оголошень — три: 1) храп; 2) віст; 3) розріз.
Гравець який оголосив храп, зобов’язаний взяти три взятки, вістуючий або розрізаючий — одну. Якщо оголошення храпу зроблено на першому колі, то хто взяв три взятки забирає весь кон; на другому — половину кону, а третього кола в цій грі немає. Після другого кола сдають нову здача.

Фрап

Це досить стара гра, що дійшла до нашого часу в практично незміненому вигляді. Пізнішою модифікацією Фрапу є Храп (як бачимо і назви їх вельми схожі).
Отже, кількість гравців у фрапі може коливатися від двох до дванадцяти гравців. При двох-чотирьох гравцях колода складається з 32 карт, при п’яти-шести — з 36 або 52 карти, при семи і більше — з 52 карт.
Перед здачею кожен учасник ставить в банк заздалегідь обумовлену грошову суму. Кожен гравець отримує при здаванні по чотири карти. Верхня карта колоди, що залишилася після здачі, відкривається і кладеться на стіл сорочкою вгору. Масть цієї карти є козирною.
Кожен гравець, в порядку черги, оголошує гру. Оголошень може бути три:
1. Фрап. Гравець, що оголошував ФРАП, зобов’язаний взяти 2 взятки або більше.
2. Віст. Гравець, який оголосив віст, зобов’язується взяти не менше 1 взятки.
3. Пас. Гравець, який оголосив пас після оголошення Фрапу, скидає свої карти і не бере участі в подальшій грі.
Якщо ніхто не оголосив ФРАП по чергового гравця, то він не має права оголошувати віст, а зобов’язаний оголосити або ФРАП, або пас.
Якщо кимось з гравців оголошений ФРАП, то всі гравці по черзі, в тому числі ті, що до цього пасували, оголошують або віст, або пас.
Якщо ніхто не оголосив ФРАП, то, не заглядав у свої карти, ФРАП можна оголосити втемну.
Якщо всі гравці спасували, то на кін доставляється сума, рівна початковому внеску. Карти при цьому не змінюються, а козир, відкритий при здачі, вважається недійсним. Проходить торг, аналогічний першому колу.
Якщо всі спасували ще раз, кон доставляється повторно, і починається третє коло торгівлі. На другому або третьому колі гравець має право сказати: «Фрап» і на тій масті, на якій він до цього пасував.
Якщо ж і на третьому колі все спасували, кон доставляється, і карти здаються знову.
Гравці, які беруть участь в розіграші, тобто які оголосили ФРАП або віст, докуповують по черзі чотири карти. Кількість карт прикупання — від нуля до чотирьох. При цьому перед прикупанням непотрібні карти зносяться, а взамін їх беруться карти з верху колоди, що залишилася після здачі.
Гравець, який оголосив ФРАП втемну, бере козиря, відкритого по здачі, розглядає свої карти і зносить одну з них.
Після закінчення торгу гравець не має права відмовитися від зроблених ним оголошень.
Після прикупання будь-який з раніше пасувавших гравців може піти на «підрізування». «Підрізка» полягає в наступному: «підрізавший» бере п’ять карт зверху колоди, скидає одну карту, після чого він зобов’язаний вістувать.
Також підрізавший має право взяти козиря.
Після закінчення прикупання проводитися розіграш. Першим ходить підрізавший. Якщо підрізаючого немає, то першим ходить гравець, який оголосив ФРАП, а в подальшому — гравець, який виграв віст.
Ходити можна з будь-якої карти. На виходжену карту кладеться карта тієї ж масті; якщо такої карти немає, то кладеться козир.
Після закінчення розіграшу підраховуються взятки. За кожну виграну взятку гравець забирає 1/4 кону. Якщо Фрапер взяв одну взятку, він доставляє кон, але при цьому бере свою чверть; якщо він не взяв нічого, то доставляє кон в подвійному розмірі.
Вістуючий, який не взяв нічого, доставляє кін.
Доставлена ​​сума розігрується в наступну здачу.
Гравець, який оголосив ФРАП втемну і не взяв жодного хабара, ставить банк в подвійному розмірі. Який не взяв двох взяток — в учетверо. Який оголосив ФРАП втемну при козирному тузі як карта, яка вказує козир, при взятті 1 взятки ставить банк в потрійному розмірі.